NIMOC

NIMOC is een relatief nieuwe behandelmethode binnen de bekkenfysiotherapie die wordt ingezet bij stuitpijn. Hiervoor is een extra scholing vereist. Daarnaast kan het voorkomen dat NIMOC toegepast wordt bij:

• rugklachten
• bekkenpijn
• liesklachten
• anuskramp
• incontinentie van urine of ontlasting
• seksuele pijnklachten
• daarnaast wordt de methode ook ingezet bij mensen die hun urine of ontlasting moeizaam kwijt kunnen raken.

De behandeling
We beginnen met een intakegesprek en lichamelijk onderzoek waarbij we je klachten in kaart brengen. Aansluitend wordt je behandeld volgens de NIMOC methode. NIMOC is de afkorting van Non-Invasive Mobilization of the Coccyx. Terwijl je zit op de behandelbank, voeren we milde, fysiotherapeutische technieken uit om het stuitje weer de eigen, natuurlijke positie terug te geven. NIMOC is niet pijnlijk en zeer effectief; al na de eerste behandeling ervaren patiënten verlichting. Aan het einde van het behandeltraject is de meerderheid geheel klachtenvrij. De duur van het traject is afhankelijk van de aard van de klachten en varieert van enkele weken tot enkele maanden.

Dry Needling
Onze bekkenfysiotherapeut werkt nauw samen met de manueel therapeuten. Indien gewenst of noodzakelijk, kunnen we je intern verwijzen naar een van onze (manueel)  therapeuten voor de triggerpointbehandelingDry Needling.Triggerpoints zijn punten of knopen in spieren die vaak heel pijnlijk zijn. Deze worden behandeld door er druk op te geven met een heel dun naaldje, waardoor de spierknopen in de spier ontspannen. Beide behandeltrajecten sluiten naadloos op elkaar aan en kunnen dan ook uitstekend gelijktijdig gevolgd worden.